Friday, 9 December 2011

Love don't live here anymore :(

Love? sekarang aku nak berubah boleh? tak nak dah suke kat sape-sape atau pun tersuke kat sape-sape..aku takotla..aku tak suke-suke lagi. aku rase sakit sangat suke-suke kat orang ni.. aku kalau boleh tak nak suke-suke kat sape-sape dan aku tak nak tutup pintu hati aku ni kat sape-sape.. tapi kenapa boleh jadi macam ni..haa. agaknye ni padah untuk aku kut sebab aku cakap aku tak suke kat sape-sape dan aku penah tolak "rase sukenye seseorang tu kat aku"..(citer mase sekolah rendah)..kesian dia. dahla dia tu hensem,putih tapi aku tak suke kat dia pulak..satu kampun pulak tu dengan aku. aku bukannye ape, mase tu dia tak cakap sendiri kat aku yang dia suke kat aku.aku manela tau.membe dia je cakap yang dia suke kat aku. dah tentula aku ingatkan main-main. aku ni dulu masih budak-budak lagi so, aku manela tau pape. aku pun satu bonggok. manela dia berani jujur. dia kan pemalu sangat-sangat..huhuu..kesianla dengan dia sebab aku tolak dia dan kesian dekat aku sebab aku langsung tak layan dia. :(
tu maknenye tak de JODOH laa..


tapi...sekarang aku adela minat dengan someone ni...kalau korang ade bace post aku yang sebelum ni memang korang taula kan.. kau sedihla sebab ape dia layan aku lain macam sangat. nampak sangat lain macam nye. ape aku ade baut salah dengan dia ke.. aku memang penahla cakap yang aku syok akt dia tapi kenapa dia langsung tak ade respons.. dia memang tak layan perempuan ker.. aku taula dia memang tak suke perempuan yang gedik! banyak cakap! kuat membebel & macam-macam lagi.. tapi kau rase aku takla di kategorikan macam tu..


hye!! kenapala dia sakitkan hati aku dengan respons yang macam ni . sebenarnye dia xde pun cakap pape.dia tak de pun cakap yang dia tak suke aku.. tapi cara layanan dia tu beza sangat!! dia xde marah kat aku. akalau marah pun boleh tahnla lamenye.dengan membe2 dia marah juz sekejap je. apetah salah aku. tak kanla setakat aku suke kat dia je dia nak marah aku.. dia tu kire beruntung tau sebab ade orang suke kat dia. tu maksudnye dia tu special..aku ni langsung xspecial. rupe tak de.... garang plak tu.. semuanye aku xperfect..sedihla.. 


sekarang!! aku tak boleh nak suke or minat kat sape-sape sebab nanti aku  kecewa... lagipun aku kata membe aku., kalau kite suke kat seseorang tu jangan bagitau yang kite suke kat dia. kite kene bagitau kat ALLAH. kalu tak nanti ALLAH akan kurangkan rase suke kite kat dia.. ALLAH lagi tau sape jodoh yang baik dan sesuai untuk kite.. tapi aku bagitau kat dia sebab aku nak kurangkan rase suke aku kat dia sebab tula aku bagitau kat dia. tapi amkin pelik pulak jadinye. aku memang tak faham.. makin aku cube jauhkan diri dari dia makin dekat pulak jadinye.. memang GILE!!!


tapi hati aku cakap lain.. aku tak tahula..memang GILE la kan..aku tak tahu.. mungkin aku patut belajar dulu. jangan pikirkan hal jodoh sangat! kalau ade jodoh aku memang nak kawin.dan kalau ade jodoh, adela tu. kalau xde maksudnye belum sampai seula. kan.. aku ni redha je. kalau pasal jodoh ni aku memang memilih tapi takla memilih snagat juz aku memang nak sangat jodoh aku tu mesti ade dalam list yg aku buat nih:

  • kuat agamanya supaya dapat bimbing aku ke jalan yang diredhai ALLAH
  • kuat beribadah
  • kuat mencari rezeki
  • sentiase bersabar
  • klau boleh tak nakla hensem sangat sebab takut nanti orang pandang kerek jep..aku ni sapela kan nak hensem2. kalau manis tu aku memang nakla..tapi kalau dah jodoh aku redha
  • funny, buat aku sentiase gelak. same kepala dengan akula..
  • matang! sentiase berfikiran positif
  • tinggi dari aku!
  • kalau nak suruh aku listkan memang GILE banyakla kan..haha.tp mungkin yang ni jep kot.

BELAJAR DULU!! JANGAN HARAPKAN SESUATU YANG TAK MUNGKIN TERJADI!! BERSABARLAH!! AKU PASTI AKU BOLEH KAWAL PERASAAN AKU!! NOW!!
MY LOVE DON'T LIVE HERE ANYMORE!!
STOPPP IT!!!

sekian :))

No comments:

Post a Comment