Thursday 8 December 2011

Alasannya masih cintakan kekasih lama, akhirnya aku ketahui kekasih lama telah pun berumah tangga. Dia berjaya membuat aku bersimpati, lalu membebaskan dia. Sejak kami berjauhan dulu dia pernah menyatakan hasrat untuk bertemu dengan seorang rakan sekelasnya. Dengan kepercayaan yang ada, aku membenarkan kemahuannya. 

Aku tak sangka kepercayaan yang aku beri dibalas dengan sedemikian rupa. Wanita yang aku sanjung hormat selama bertahun mengkhianati aku. Perit sekali rasa ini, malah lebih perit lagi apabila kaca ku sangka permata. Aku mencipta cita-cita bahawa dia bakal ibu kepada anak-anakku, membina hidup bahgia. 
Aku semakin lemah, mungkin sedikit rasa benci akan mampu membakar semangatku untuk melupakan dia. Namun aku benci diri aku kerana tak mampu membenci dia walau sedikit pun.
Aku amat berterima kasih kepada semua rakan-rakan yang membantu dan mendorong aku untuk melupakan dia. Kawan-kawan, aku masih tak mampu melupakan dia. Semangat yang kamu ungkitkan, dialah yang rugi kerana membuang aku. Dia tak akan bertemu lagi seseorang yang benar-benar sangat menyayangi dia seperti aku menyayangi dia. Memang benarlah aku bermula dari sebelum kejayaannya, selepas kejayaannya barulah orang terhegeh-hegeh dengan dia.
Seperkara lagi, aku seorang yang kelakar, selalu memeriahkan suasana, baik hati, suka mengambil berat hal orang lain, tak suka kekasaran, penyayang kepada wanita dan sahabat. Tiada sesiapa lagi yang lebih riang daripada aku. Maaflah, aku perlu memuji diri untuk membangkitkan semangat seperti kata rakan blogger ini sha my heart. Semangat aku sedikit bangkit.Terima kasih.

No comments:

Post a Comment